“Duidelijke en goed gestructureerde training met veel praktijkvoorbeelden voor zowel off- als online reclame-uitingen.
Als pricing analist van een omni-channel retailer heb ik nieuwe inzichten opgedaan die ik meeneem bij het schrijven van het prijsbeleid.”
“Deze training is zeer goed bevallen door de groep en was zeker een eye-opener.” (aldus de opdrachtgever van een in-company training)
“Terzake. Niet te kort; niet te lang. Helder en leerzaam.”
“Voorbeelden o.b.v. uitspraken waren leuk. … Specifieke vervolgtrainingen lijken mij interessant (gericht op branche of gericht op medium, bijzondere reclamecodes).”
“Doel was duidelijkheid in proces, en aan die verwachting is ook voldaan.”
“Veel voorbeelden ter illustratie, maakt het concreet.”
“Ik vond het een informatieve en nuttige bijeenkomst.”
Thuiswinkel e-Academy werkt met een selectie event- en educatiepartners, zoals sinds maart 2016 met Stichting Reclame Code. e-Academy toetst de kwaliteit van geboden trainingen en koppelt PE-punten aan het aantal kennisuren. Alle kennisactiviteiten worden verzameld in een ‘marktplaats’. Op deze manier ontstaat er een overzicht aan kwalitatieve kennisactiviteiten voor leergierige professionals.
Wilt u als adverteerder of communicatieadviesbureau weten of uw (voorgenomen) reclame-uiting voldoet aan de Nederlandse Reclame Code (NRC), dan kunt u om Copy Advies vragen.
Copy Advies is praktisch van aard, geeft aan waar eventuele risico’s zitten en wordt gebaseerd op de regels uit de NRC en de beslissingen van de Reclame Code Commissie (RCC) en het College van Beroep (CvB).
Het advies is vertrouwelijk en vrijblijvend. De adverteerder kan het advies naast zich neerleggen.
Alleen adverteerders die jaarlijks een financieel bijdrageverzoek van de Stichting Reclame Code ontvangen en de bijdrage van het lopende kalenderjaar hebben betaald, komen in aanmerking voor deze dienst. Het (basis)tarief voor een advies is €500,- (exclusief btw) per concept reclame-uiting/campagne. Bij het in behandeling nemen van het verzoek wordt aangegeven of het basistarief volstaat. Mocht dit niet het geval zijn, dan wordt een vrijblijvende offerte opgesteld.
Let op! Het advies vrijwaart de adverteerder niet van een andersluidende beslissing van de RCC en/of het CvB. Ook al is een reclame opgesteld aan de hand van een door de afdeling Copy Advies gegeven advies, dan kan de Commissie en/of het College te allen tijde die reclame in strijd met de NRC oordelen bij een klacht- of beroepsprocedure.
Klik hier voor meer informatie over de voorwaarden en het aanvraagformulier.
De SRC is een veelgevraagde gastspreker op conferenties over reclame. Wij komen indien het onderwerp past binnen het werkgebied van de SRC graag ook op uw bijeenkomst (gratis) een presentatie over verantwoorde reclame geven.
Als een brancheorganisatie wil weten of zijn leden zich wel houden aan de afgesproken regels, kan de SRC een monitoring uitvoeren, en bijvoorbeeld reclame-uitingen in verschillende media gedurende een bepaalde periode screenen.
Naast monitoring van reclame-uitingen, kan ook een analyse worden gemaakt van de uitspraken van RCC/CvB die in een bepaalde periode over reclame-uitingen voor een bepaalde productgroep zijn gedaan. Zo krijgt een branche inzicht in hoeverre bijvoorbeeld de eigen Bijzondere Reclamecode wordt nageleefd en wat mogelijke aandachtspunten zijn. Een brancherapport kan concrete aanbevelingen opleveren ten behoeve van het verantwoord reclame maken voor een specifiek product.
Deze dienst is alleen (tegen betaling) beschikbaar voor deelnemende organisaties en/of leden van die organisaties die de jaarlijkse SRC-bijdrage hebben betaald.
Voor meer informatie en het aanvragen van deze diensten kunt u contact opnemen met Fiona Vening via compliance@reclamecode.nl.